A szokatlan módon a hormonális fogamzásgátlás zavarhatja a haját

A hormonális fogamzásgátlás néhány nagyon funky, de fantasztikus dolgot is tehet a testének. Megváltoztathatja a bőrt (buh bye, hormonális pattanások), szabályozhatja az időszakatokat, és a fülhírben is megváltoztathatja haj. Amikor egy barátom nemrég azt mondta nekem, hogy meg van győződve arról, hogy az IUD göndör göndör haját, bevallom, kétségeim voltak. Soha nem hallottam ilyen dologról! De miután beszélt egy OB / GYN-vel és egy trichológussal a témában, valószínűleg felveszi valamit.


'A fogamzásgátló tabletta határozottan befolyásolhatja a hajnövekedés minőségét és mennyiségét' - mondta Sherry Ross, MD, az OB / GYN és a She-beli megközelítést. 'Egyes nők észreveszik, hogy a hajuk vékonyabb a tabletta szedésekor, mások pedig hajhullást észlelnek. Vannak nők is, akik a tabletták szedésekor észrevehetik a teljesebb, vastagabb és fényesebb hajfejet. Megjegyzi, hogy mindez annak függvénye, hogy a test és a hormonok hogyan működnek együtt, és hogy a hajhullás családi anamnézise azt jelentheti, hogy bizonyos hormonális fogamzásgátló módszerek ugyanazt a reakciót kiválthatják a testében.

Az IUD - a magyarázat szerint - lehet a leggyakoribb bűnös a hajváltozásnál: A Mirenaról ismert, hogy hajhullást okoz (nagyon ismétlem: nagyon!) Nőkben: alopeciaként a következőket sorolja fel: olyan mellékhatás, amely a nők kevesebb, mint 5% -át érinti. Elmondása szerint a nemhormonális réz IUD-t maroknyi nőnél a hajhullással és a textúra megváltoztatásával társították.

„Sok hormon befolyásolhatja a szőrtüszőket, megváltoztatva növekedésüket és ciklusukat” - erősíti meg Dominic Burg, PhD, az Evolis trichológusa és hajbiológusa. Néhány nőnek olyan tüszője van, amely különösen érzékeny a születésszabályozás által befolyásolt hormonok hatására, és ez a hajciklus lerövidülését, fokozódó hajhullást, a haj elvékonyodását és a hajminőség változásait eredményezheti. Amit érdemes, ez történhet, ha abbahagyja a tabletta szedését is. 'Ebben az esetben a hormonok megváltozása vagy hiánya a tablettában váltja ki a hajciklus változását' - mondta Dr. Burg.

Ahhoz, hogy megértsük, miért történhet ez, fontos, hogy megértsük, hogyan hathatnak a hajad általában a hormonok (mint például azok, amelyek rendszeresen élnek a test belsejében, függetlenül attól, hogy születéskorlátozott-e vagy sem). „A hormonok mélyen hatnak a testre. Sokan befolyásolhatják a haj növekedését, anyagcseréjét és ciklusát is - mondja Dr. Burg, rámutatva, hogy az Ön nemi hormonjai miatt a haj kibírja azokat a szórakoztató és zavaró helyeket, amikor pubertáson ment keresztül (#tbt). „A hormonok annyira befolyásolhatják a tüszők növekedését, hogy ennek eredményeként a haj textúrája valóban megváltozik.




A születésszabályozás folytatása nem az egyetlen alkalom, hogy a hormonod megváltoztathatja a fejed tetején zajló eseményeket. 'A haj textúráját befolyásolja a tüsző alakja és az a szög, amelyben a fejbőrben növekszik - jelentős hormonális események, például pubertás idején - ez megváltozhat, ami megváltoztatja a textúrát' - mondja Dr. Burg. Hallottál már egy nőt, aki kommentálta, hogy a terhesség göndör hajúvá tette a haját? Igen, ez is dolog.

Vigyázzon arra, mi történik a hajával (például hogy a hajcsomók jönnek ki a zuhany alatt? Vagy hirtelen egyenesből göndörré vált?), Mivel az élet más dolgaira vonatkozik. Dr. Burg kifejti, hogy a hajváltozás néhány hónappal a hormonváltozás után megtörténhet, ezért nem biztos, hogy észreveszi, hogy a kettő összekapcsolódott. 'Minden esetben gondoskodnia kell a hajciklusáról, és megfelelő táplálkozással kell ellátnia a haját egy jó, kiegyensúlyozott étrendben, rengeteg zöldséggel és sovány hússal vagy más cink-, vas-, B-vitamin- és fehérjeforrásokkal - mondja. És ha ezek a szőrös mellékhatások valóban kezdenek zavarni, beszéljen orvosával a születésszabályozás megváltoztatásáról.


Ha a fogamzásgátló megváltoztatja a haját, ölelje át a fürtjeit az alábbi trükkök egyikével, amelyekkel a fürtök csodálatosak lehetnek. És ha hajhullás történik, íme néhány dolog, amit megtehetsz kezelése érdekében.